onsdag 23 mars 2011

Fake it til u make it




En dag stod det i tidningen att efter 25 orkar man inte tänka om. Då har alla tankar fastnat i skallen.

Rätt läskigt om man beaktar att ironi inte är fullt utvecklad förrän vid 21 års ålder!

Fast jag vägrar ändå tro på det (!) och är just nu helt upptagen med att lära mig grejer av Blondinbella. Har läst hennes Egoboost med penna.

Älskar mest när någon vågar erkänna sina fulaste, mest beräknande sidor. Som att hennes blogg i början var lite av en överdriven revansch på elaka mobbare.

Eller strategiska, som fake it til u make it, festerna på Stureplan var mest hitte-på.

Eller sårbara, som att Blondinbella varje dag får hatbrev av människor som säger att hon är äcklig.

Och kloka råd, som att man inte ska ha ätstörningar och berätta för sina bloggläsare vad man äter till frukost!

Jag äter mest havregrynsgröt, så äckligt att jag sällan får i mig hälften. Ibland, när jag har varit snäll och kommit ihåg att handla får jag dinkelgröt. Då går det bättre.

Men Afrikaresenären, mannen som ibland bor i det här huset, har en annan agenda. Han har slagit vad om att skaffa 6-pack till midsommar och fy fan vad han steker ägg hela tiden som vi alla ska äta, med vita bönor. Hellre dör jag. Hela köket är fullt av kosttillskott och frukostarna börjar påminna om såna där möten då alla ska sitta i ring, erkänna sitt missbruk och stötta varandra.

Hej, jag heter Lina och jag hatar när folk försöker få mig att göra som dem. Jag gick bara på Stockholms universitet i en dag för jag inte fixade att gå i lämmeltåget från tunnelbanan till själva Uni.

Drog iaf upp min tröja för att visa min mage, rätt snygg tycker jag själv.
(Och ändå, när jag var 16 och den verkligen VAR det, var jag aldrig nöjd.)

Trodde mannen skulle gå igång på mig men allt han gjorde var att nypa i hullet och säga att mina fettrådar var bra, snart skulle jag vara igång med förbränningen.

Min pappa pikade alltid mig om hur jag såg ut. Det borde vara förbjudet.

Tips: Vad är något när det är lite Blondinbella? Läs den här funderingen och svara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar