lördag 19 mars 2011

Fnitterkvitter


Already taken














I mitt hus där jag bor rusar alla jämt runt och ska åt olika håll.
På väg ut för att hämta MellanM kikade jag in i tonårsrummet. Tonåringen och Lovely Miss L låg hoptryckta på en kudde och kollade OTH.
- Hinner jag äta, min buss går om en timme? frågade Lovely Miss L.
- Mm, sa jag och såg i panik på klockan.
L plockade vibbar direkt ur luften.
- Jag kan göra pannkakssmet medan du är borta, kvittrade hon.
- Men åh, stönade tonåringen. Gör det inte, stanna här.

Rivstart med bilen, "kommer du aldrig mamma" messade MellanM. Sladdade hem genom snöstormen, var den nu kom ifrån. Hittade - ingen färdig pannkakssmet.
- Eh, vi var tvungna att kolla klart avsnittet, du är så snabb, räddade L situationen.
Tonåringen såg bara lycklig och lite rödflammig ut.

Så satt de vid bordet och åt, medan jag stod i fläktbruset och lyssnade.

- Gillar du Step Up? frågade Lilla-H Lovely Miss L.
- Ja, ettan är bäst, svarade hon. Har du sett Motorsågsmassakern?
- BERÄTTA INTE OM DEN, skrek Tonåringen och MellanM i perfekt symfoni. Då blir det bara ett jävla liv i natt. Åh, mamma, vi måste dra! Du kör oss va?

Alla skramlade ut genom dörren, pusskalas längst bak i bilen, hur det nu var och hur det nu gick till sjöng vi med till alla låtarna från Melodifestivalen medan jag åkte Värmdö runt och droppade ungar.

Kom hem, mjölken kvar på bordet, och ett leende på mina läppar. Tonåringen tycker synd om mig, för att jag har ett tråkigt liv och är så gammal att det enda roliga jag har är att följa Ashton Kutcher på FB. Jag låter honom tro att det är sant.

2 kommentarer:

  1. Haha! Ibland är det bättre att inte veta... ;)

    SvaraRadera
  2. Ibland när jag frågar ungarna nåt kan svaret komma som ett pisktrapp:
    - Mamma, jag har faktiskt ett privatliv.

    Då brukar jag le och räkna till 3. Ett två tre, så svarar jag:
    - Jag med.
    Då brukar de bli tystna.
    Skrattar bäst som skrattar sist.

    SvaraRadera