tisdag 15 mars 2011

Runda ord är raka ord




God uppfostran, jävlar vad jag är trött på den. Har försökt skala den av mig ganska länge nu, det mesta ligger som parmesanflagor längs med resans gång. Men den sitter fast i språket också och det gör mig skittrött på mig själv.

Jag har gjort en pakt med djävulen och mig själv om att alltid bara kalla en spade för en spade om det är vad den är. Åtminstone när jag skriver. Hängde ni med? Inte vira in något i lager av mjuka filtar och mysiga värmeljus.

Som med fitta och kuk t ex. Är det en fitta och en kuk man talar om så är det väl bara att säga det! Såg Sexualkunskap på teve igår och blev så förlöst av ordvalen. En omdebatterad upplysningsfilm handlar om vad som sker med kuken och fittan när man blir kåt. Plötsligt, hundra år efter att Magister Schalling rodnande försökte förklara det här med hjälp av blommor och bin i Djursholms Samskola slutade orden att vara så förbannat laddade. Rätt sexiga, men det är väl ok ändå?

Knulla är det lite värre med, jag gillar ligga bättre. Inte ligga med, bara ligga. Det är mycket mer frigjort än förpliktande varianter som ha sex och älska.

Jävlar vad skönt att vara ung idag när det finns så många raka ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar