fredag 4 mars 2011

Sex, ja tack, vi är svenska!


Läste just ut Elsas mode av Sofi Fahrman och blir helt frälst av sexscenerna. Inte för att jag tror att nån orkar ha så där mycket sex hela tiden, eller att varje kyss är precis sådär magiskt speciell att det löper varma kårar rakt ner där det känns allra mest. Nej för fan höll jag på att skriva, en jäkla massa killar kysser jätteäckligt. Säkert tjejer med, men jag har aldrig kysst en tjej. Haft sex med, jo.

Men tillbaka till grejen med boksex. Tro inte på det, jämför inte med era egna liv, framförallt inte av chick-litsex, njut bara av det! Jag verkligen menar allvar med att det är suveränt att man som tjej kan säga knulla och ligga, så sa inte vi! Nästa stora händelse blir när tjejers sexliv inte dissas. Men om böcker kan visa vägen, så gör Sofi Fahrman det. Helt ohämmat, "lite som vadå, sa jag nåt?" äger Elsa sin egen rätt till sex. Böcker och författare har alltid, genom tiderna, varit usla på sexskildringar. Och alldeles fantastiska. Heja dem som är bra!

Men, fråga såklart! Vart går gränsen för när en författare får skriva detaljerat om sex, och när blir det bara äckligt? Finns det en magisk åldersgräns? Vilka författare tycker ni är bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar