fredag 4 mars 2011

Soundtrack of our lives


Alla mina böcker kommer med ljud. Eller jag börjar om, är Vattuman och fantasin skenar in i framtiden - Alla mina böcker borde komma med ljud. Nästan alla böcker borde det. I Vildängel, min debutroman, var alla kapitelrubriker strofer ur låtar som kickat mig. Fått mitt hjärta att brista, girl-power magi att lyfta mig, plåstra på såren.

Inte för att jag kan skriva till musik, inte ens MTV i bakgrunden nu när alla barnen är hemma på sportlov. Men det ligger där, som en klangbotten.

Just nu lyssnar jag slut på Adeles Rolling in deep och TI. feat. Christina Aguileras Caste Walls för ungdomsböckerna (skriver på 3, eh, kanske lite för många samtidigt för min hjärna).

Man utför tester på musik, över hela jordklotet känner vi in samma känslor i musiken. Inte ett dugg konstigt, egentligen, men ganska spännande. Jämt har det funnits dagar då jag är ledsen och bara vill bädda in mig i mjuka om än sorgsna låtar. Har gjort en låtlista som heter "Truly unhappy lovesongs for a miserable Christmas".

Vad lyssnar ni på när ni är ledsna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar