fredag 25 mars 2011

Tro, hopp eller kärlek?




Alla människor borde jobba i soffan, de som sitter vid datorer förstås. Då går inte axlarna inte sönder. Själv planerar jag att bli lite divig, som en konsertpianist, sluta skaka hand med män. Varje gång går benen i handen av lite igen. Kongomannen skakade hand med mig i morse. Rätt konstig grej faktiskt.

Men det gör inget, för vårsol på mitt köksbord är den finaste present jag kan få.

Och ändå ska jag flytta härifrån. Byta sol hela dagen mot havsutsikt. Försöker mantra fram en övertygelse om att jag tycker att det är toppen. Ah, jag vill ha allt!

Prokrastinerar. Fint ord för att låtsas att man förbereder sig, när man egentligen vara skjuter upp skiten.

Nu är ju inte Tro, hopp eller kärlek just skit, nä, det är fortsättningen på Kär i kärleken och mitt i en lucka i tiden måste jag jobba på den idag. Från mitt iskalla soffhörn.

Problemet är att det känns som om Timotej är otrogen mot Turk! Nu har jag outat det. I Tro, hopp och kärlek är hon ihop med Liam, men honom gillar jag inte alls lika mycket som Turk.




Svårt.





Jobba nu Lina! skriker jag till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Svar:
    Jag är ganska mycket för att läsa svenska ungdomsböcker men jag har självkart ganska mycket koll på ungdomsförfattare som jag gillar.
    Några bra utländska författarbloggar är bl.a. Meg Cabots blog: http://www.megcabot.com/category/megs-diary/
    Och Sara Dessens blog: http://writergrl.livejournal.com/
    Ibland läser jag också John Greens blogg: http://johngreenbooks.com/
    Det är nog de jag gillar bäst :)

    Jag tänkte mejla dig våra adresser (ang. recensionsexemplar) men kunde inte hitta din mejl någon stans.

    Gillar för övrigt din blogg, även om jag nog inte är så duktig på att kommentera.

    SvaraRadera
  2. Finaste Elin, tack! Ska följa dina länkar, suveränt bra hjälp, tack igen och tack igen. Du är duktig, mer än duktig på allt du gör och det gör mig glad att du läser. Du behöver bara göra precis vad du vill. Jag mejlar dig så kan du skicka adresser. Bloggen ska flytta snart till ungdomar.se, Sveriges största ungdomssajt, jag svimmar nästan av glädje. Då kommer jag ha flikar och kontaktuppgifter och allt i hela världen, nästan. Tills dess kan man nå mig via www.linaforss.com

    Kram till dig och tack igen, sa jag tack?

    Lina

    SvaraRadera