måndag 4 april 2011

Den man inte ser



















Fotograf Richard Ryan

Två underbara bokbloggare, Mathilda & Johanna i Bokgläntan (säkert på Bokgläntan, men det lät så fint I själva gläntan) har läst min Kär i kärleken. De skriver massor av kloka saker så jag blir alldeles glad.

Men mest av allt sätter de fingret på mig!

Timotej i Kär i kärleken är ju rätt mycket jag, även om jag varken kysste Rotborsten eller Paul (eller gjorde jag det?). Men för Mathilda och Johanna är Timmy (Timotej) en romanfigur som de inte behöver ta hänsyn till. Det är coolt.

Så Johanna och Mathilda, Mathilda och Johanna gjorde en klockren analys av mig som 16-17 år som träffade mig pang i hjärtat.

Och nu vet jag. Jag verkade stark och självsäker och självständig OCH JAG VAR DET, men jag var bara ihop med eller kär i killar som kunde trycka ner mig. Redan på förhand valde jag bort de snälla gulliga. På så vis visste jag redan innan att jag skulle få bekräftat att jag inte var så himla mycket värd. Och jag vet varför. Djupt andetag, för att min pappa var så.

Jaha, så här tusen år senare sitter jag här och skulle vilja få göra om allt igen. Samma jag, samma liv men några till skulle jag ha bett dra åt helvete.

Hoppas att ni inte känner igen er. Hoppas att ni inte tar skit. Skärp er!

PS. Snart flyttar den här bloggen till ungdomar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar