tisdag 19 april 2011

Ett annat liv?

Flyttgubbarna kommer snart. Jag ska bara göra det sista. Göra rätt?

Hade krupit ur mitt eget skal igår om jag kunnat, våndades så inget kunde rädda mig.
Inte att lämna huset, på dagen 15 år senare, slänga år av sparade minnen i containern.

Krampaktiga försök att hålla fast livet. Det funkar inte så.

Nähä. Hittade mina tonårslådor, alla collage. Ska lägga upp ett album här när datorNiklas kickstartat igen efter påsk och fixat Macen.

Skulle jag göra om allt?

Hade en magisk dröm, drömde mig tillbaka till London för 20 år sedan, mötte en annan honom. Det liv jag skulle ha valt. Drömmen sa att det var så.

Dansade till Pink så bokhyllan svajade. Höll mig själv till svars för vartenda ögonblick av mitt liv. Repade för dansshowen mitt i allt också.

Insikt upphöjd till fem att jag vill inte vet om jag gör rätt som flyttar.

Förblindad av kickarna som håller på att ta sig ur blodet.
Det stavas adrenalin, men ändå. Har gått högt på det ett par veckor.

Förlust. Eller seger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar