fredag 8 april 2011

Lista
















Var på Vintage på Livrustkammaren igår.
(Vintage är mode äldre än 25 år, precis som jag men jag kände igen sånt som mamma hade.)

Inga bilder ännu, kamerasladden har gömt sig som en orm bland heta fjolårslöv. Men Simona fotade mig, kika in hos henne. Aprilstormen ven i mina ögon, rörde till lite grann.

Rensar skrivbordet, lyssnar på Stil i P1, trasslar lite. Vårregn, doften tar sig in.

Hittade en inköpslista:

Vatten
Förväntan
Kyckling
Bacon
Formbröd
Klädnypor
Brustet hjärta
Tapenade
Slickepott
Vårtplåster
Florsocker
Salta tårar
Bergott
- stod det på den.

Min trädgård har börjat tränga sig fram, den som jag älskar och lämnar. Stökig och bråkig så inihelvete, mest i juli när jag är allergisk mot gräs och vill flytta till Island. Men jag planterade tusen lökar i höstas, och mitt i byggröran sken solen på små krokusar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar