torsdag 21 april 2011

Pruttar, våldtäkter, döden och lycka!

Hittade ut till nya brevlådan, full av dagstidningar. Har haft tidningen avstängd ett tag eftersom budet helst slängde den i det leriga diket intill. Nån dag ska jag skriva ett hat och hejdåbrev till väggubbarna som grävde upp det där diket.





LondonLina 20nånting










Men iaf. I tidningen står det att på 70-talet var Sverige som Grekland är nu, våldtäkt inom äktenskapet räknades inte som våldtäkt.

Och så står det att vissa människor pruttar värre än andra, de kallas metadister, och att anorexia som ung kan leda till död som gammal. Faktiskt stod det så.

Men jag fattar, förmodligen är resultatet alldeles nytt och outforskat, men de som varit så sjuka att de legat inne blir skörare som äldre och dör dubbelt så lätt som de som klarat sig.

Hittade in i min inbox också, fick skiss på mitt nästnästa bokomslag. Så pirrigt att jag nästan svimmar. När förlaget skickar omslagsförslag betyder det att boken är på riktigt.

Att jag får fortsätta jobba med det som gör mig lycklig. Har ni sett att solen skiner?
Jag kan vara barfota. Ser havet från min dusch.

Ok, datorn luras. Först låtsas den ladda upp bilder, sen spottar den tillbaka. Omslaget får ni inte se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar