torsdag 21 april 2011

Storbloggerska, så häftigt!

Författaren Lina Forss bloggar nu på Ungdomar.se
KULTUR. Lina Forss är författare och har skrivit flera ungdomsböcker om kärlek. Från och med idag är hon också storbloggerska här på sidan!


Vem är kvinnan bakom pennan?
Vild, ständigt rufsig, med ormgift i blodet som gör att jag måste tänka hela tiden och inte kan sitta still, smärtsamt känslosam och ganska rolig. Äh, jag är skitrolig! Målstyrd. Galen livsaptit. Författare med 10 böcker i huvudet, 4 utgivna, skribent ibland. Pinsam curlingmorsa med grav klimatångest. Skittrött på vuxenböcker, Young Adult är det bästa som har hänt mig. Jobbar jämt.

Vad kommer du att blogga om?
Sex. Okejdå, inte bara. Om känslor som löper som värmeslingor ovanpå huden, om skrivandet, om hur jag var och hur det kanske är och jag lovar att inte fejka eller ljuga. Skrivandet kan bara bli bra om jag är helt sann. Ibland gör det min familj vansinnig för att jag är skoningslös. Jaja. Vill verkligen veta vad ni tänker. Så blir jag bjuden på en massa häftiga grejer, har många författarkompisar och reser en del, så om sånt. Tycker att allt jag får vara med om är barnsligt spännande.

Vilken kontakt har du med ungdomar i ditt vardagsliv?
Har en hånglande tonåring och hans basketlag rätt nära, bokläsare och bloggläsare och många här på UM. Tankar bara ungdomstänk och ungdomskultur just nu, mina vuxenkompisar har nästan slutat tala med mig. Vill på fullt allvar fatta hur ni har det.

Vad vet du idag om livet som du önskar att du visste när du var 16?
Vet vad jag alltid har misstänkt att man måste våga massor för det är värt det, även om del kan bli lite dumt ibland. Önskar att jag visste att det värsta går över, fastän alla stora känslor ändå finns kvar, om man låter dem.

Bli du helst väckt av någon som sjunger falskt eller genom att bli kittlad
under fötterna?
Falskt! Hellre dör jag än blir kittlad under fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar