måndag 9 maj 2011

Fuck off and die-lista!












20 år sen, men jag flyttade som vanligt då också.

1) Jävligt trött på skitiga strumpor som familjen tar av vid soffan och sen ligger de kvar. Eller kepsar (nä, inte småkillskepsar. De är rätt charmiga)

2) På män som vill ha mig i hanterbart fickformat. Därför älskar jag min storebror.

3) På att min man inte bara slänger den där fula tröjan.
- Han ska gå med den till soptunnan, inte försöka muta mig med en dator-till-tv-sladd och en iPhonemusikdocka med skitbra ljud som jag kan lyssna på när jag ligger på utesoffan och läser om hur mycket sprit tonåringar dricker.

3) På att jag innerst inne vet att det hjälper om man är kåt glad och tacksam.

4) På att Stadsbud vill att jag ska plocka upp alla flyttlådor när jag helt har tröttnat.

5) På att nån borde fixa bokhyllor och krokar och taklampor och jävla fucking garderober när allt jag vill är att skriva färdigt T, H el K och TT.

6) På att det är inte går att hitta nåt på kvällen när det är mörkt.

7) På att jag kommer att svära när mannen har åkt tillbaka till Kongo och jag inte kan klaga på honom och han muta mig med dator-till-tv-sladdar och iPhonedockor ...

7) På att tvättmaskinen har kört samma tvätt 8 gånger, men ändå inte öppnar luckan och min bästa blus kommer att dö snurrdöden därinne, och allt är mitt eget fel för att jag inte har ringt nån reparatör.

8) På att livet är så sällsynt underbart när jag är mitt uppe i ett känslorus och astrist när inget händer.

9) På att min författarkompis deckardrottningen Åsa Larsson säger att visst, bli normal Lina, men då får du inte leka med oss.

8) På att Tonåringen vet bättre än jag när jag har PMS.

9) På att jag är på så satans jävla dåligt humör idag.

10) På att jag inte vet om det kommer att vara bättre imorgon. Jo, det blir det nog.
Jag känner mig redan riktigt upplyft

11) Bonuspunkt. Glad för att pappa kom hit igår och gjorde en perfekt ritning på en garderob. Man ska snacka med folk om sånt som gör att man blir bra tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar