måndag 4 juli 2011

Mina bilder vill inte just nu, tror att de protesterar mot att vi är hemma igen. Vet inte om jag skulle ha valt den av en bred lång öde sandstrand med bara några nakenbadare och mina barn, eller den med mina ögon i backspegeln, blickande ut över raukarna på Fårö.

Har haft springande på gång ett tag, men saknat platsen. Så fann jag den. Stranden i, fan också, glömmer: Skär kanske, på Fårö.

Iaf, det är en förtrollad plats så kanske finns den inte kvar om ni försöker hitta den. Körde 4WD genom en igenvuxen trollskog, helt fel men väldigt kul. Kom fram till slutet av regnbågen.

Stranden, kanske är den bred som på Bali, med våt hårdpackad sand, vindpiskad från det öde havet. Finkornigt bjuder den motstånd för bara fötter.

Och jag sprang och sprang medan stranden följde jordens böj och vek av bort mot världens ände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar