fredag 15 juli 2011

Rock n'roll cowgirl















All ridning innehåller skopor av fascism, fundamentalism och väletablerade hierarkiska strukturer. Småtjejer får tidigt lära sig vilka kläder som duger i stallet men framförallt vilka som INTE gör det. Och slavgörat att plocka isär träns och andra seldon för putsning vilar tungt på deras axlar där de sitter på hårda lådor i dragiga sadelrum.

När de har underkastat sig rejält kan de eventuellt få bli tredjeskötare på nån elak häst som bits.

Sen växer man upp och blir antingen likadan själv eller gör som man vill.

Min Maria säger att finns det en sak som hon inte kan se mig som, så är det som cowgirl. Om det inte finns knallgröna cowboystövlar med höga klackar förstås.

Men hon har rätt såklart, jag håller på mig, rider vad de här kallar English (dressage) har snörda broguesridskor och sporrar. MEN
- jag har hittat ett märke som heter Rock n'roll cowgirl och det ÄR jag. Yeeehaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar