tisdag 27 september 2011

Förlåt förlaget men ni får nog vänta lite på min bok och fotoalbum och bekräftelsepundande och Dogge Doggelito!
















Efter bokmässan, vad gör man då?

När ingen stoppar en och säger snälla, får jag ta din bild? När inte Dogge kommer fram vid frukostbuffén, sveper med handen mot en och säger WOW!

När samtalen om vad vi egentligen håller på med tystnar och ersätts av malande tankar och knattrande tangenter?

Där nere skojar vi om att livet delas in i före och efter.

Nu är det efter.

Så många möten, så många vänner, så många skratt. Så väldigt mycket bekräftelsepundande.

Det är lätt att man tippar.

Tar försiktiga steg här hemma.

Soffläge med ungar, de kramas! Hela tiden.
Tonåringen buffar, pussas. MellanM smeker min kind. LillaH är som en sommaräng.
Tistlar och smörblommor och varma vindar.

Och Mannen vill ha mig här. Här där jag verkligen vill vara.

Sitter ute och läser mitt manus, har lust att skriva om det helt och hållet, förstår äntligen vad underbaraste Karin Redaktör menar!

Vill skriva om en svag men stark flicka som inte suger åt sig all skit. Som ser havet när det krusar sig och skiter i killar och förälskelse som vägen till henne själv - för den går inte så.

Förlåt förlaget men ni får nog vänta lite till på min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar