tisdag 11 oktober 2011

Already gone med Penelope Cruz i London
















Egentligen är jag på Mallorca.
Instängd på mitt rum med utsikt över bukten.
Går bara ner för att hämta te och gröna bondbönor att tugga på.
Ibland tittar pappa in och berättar en rolig historia.
Sjunger en sång som jag spelar in.
Så skriver jag. Skriver och skriver i tio timmar, elva, tolv.
Åker in till stan i höstmörkret, köper vit nougat till pappa och går på bio.
Oftast Woody Allen och helst nåt med Penelope Cruz som pappa är kär i.
Jag är kär i känslan.
Skymningen över ön.
Tystnaden i hamnen.
Att vara ensam i mitt manus och inte hitta ut.
- Hallå mamma, är du ärg? frågar LillaH och knackar på min axel.
- Va?
För jag är inte ens här den här veckan.
Lämning på måndag.

Oiii, ska bara göra 1 1/2 dygn i London först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar