lördag 29 oktober 2011

Känner DU nån som jobbar på Facebook? och dagens skrivtips såklart.




















Tänk att ha ett helt hemligt liv. Ibland har jag det, kittlande men skitjobbigt. Och att jobba på FBs huvudkontor i Sverige som ingen vet var det ligger, aldrig kunna berätta för sina polare vad man gör.

Eller utbrista MEN ÅHHHHH!!! när alla går an om FB hit och dit.

Jag vill skriva en bok om det här, om människors verkliga liv, det med tusen bottnar. Jag vill göra allt annat än det jag borde.

Filmen häromdan, I dont know how she does it, var en liten feel goodpärla för mig.
Och så var LillaH med, precis som jag alltid hängde med min mamma. Och tusen fotoblixtar flashade oss men jag ser ut som en skurgumma på alla bilderna och har retuscherat bort mig själv. Framtiden är här och det är jävligt coolt.

Det finns en särskilt plats i helvetet för kvinnor som inte låter unga tjejer blomstra.

Skrivtips: Älta inte, släpp och gå vidare om det låser sig. Om saker ändå ligger kvar och pockar på uppmärksamhet kan du återvända till det i texten. Tid och distans gör ofta texter bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar