söndag 6 november 2011

Äsch

Meningen med livet enligt ett fönster i Skövde

Bara jag

Gatubild från Skövde

Den verkliga anledningen till att jag var i Skövde

Lördag em i Skövde, fönsterputs i trosor


You dont have to worry if you're alone tonight sjunger Laleh i mitt huvud. Och i teven igår sa hon att man inte ska filosofera för mycket om man har eh, lätt att filosofera för mycket.

True. Men hur ska man annars komma på nåt att skriva?

Så jag har gått runt i Skövde och funderat. Först på meningen med att alls vara där utöver det uppenbara, sen på att alla dessa funderingar gör mig snedvridet självupptagen, så på det genomvackra med att allt kommer att ordna sig hur det än blir.

Ungefär där lyfte dimman och ah!
- jag har fått totalt nog av ord.

Satt och sökte igenom några av de miljoner ord jag strött över jorden och GALLSKREK!

Fy fan, nu ska jag hålla käften ett tag.

Ok, måste fortfarande skriva för jag har flera redigeringar på gång men inte ett ord till, inte en enda upprepning om vad jag tycker och tänker eller - har kommit fram till.

Hur jag ska få ihop den här författarbloggen närmasta tiden vet jag inte. Bara att jag inte brukar vara tyst så himla länge;-)

Dagens skrivtips: Det låter som en klyscha men är inte BS: Författande är 1/3 läsande, 1/3 tänkande, 1/3 skrivande. Tar man inte in nytt ältar man bara gammalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar