onsdag 23 november 2011

Kan man göra slut på facebook?

Hav möter stad i en ny vik jag fann idag. Skärgårdshus och bensinmack.


Fick tillbaka mitt liv idag.
Manushögar till höger och vänster, deadline nästa onsdag.
Jag kommer att klara det.
För vet ni, min hjärna har precis öppnat sig.
Kastar mig över nätet, läste just en suverän artikel om tjejer som slår killar av min kompis Martin Svensson.
Och den innehöll en smart kommentarsdiskussion om vad som händer med den som hjärntvättas av nån annans makt.
Och stillsamt tänker jag på hur man göra sig själv så väldigt delaktig i det där, för att människan vill så mycket.
Älska, bli älskad.
Testa gränser.

Läser allt som kommer min väg, vet att mycket kommer att leta sig in i mitt skriv.
Göra det värt det.
Lyssnar till Kelly Clarkson, skrattar så jag kiknar åt Mr Know it All och Einstein.
Ler.
Och läser ungdomar.se's bok Kan man göra slut på facebook? som underlag för en diskussion om våra småungar ska få vara på facebook.

Såklart de ska få vara. Vi måste bara hålla varandra i handen nu och då.

Jo, båda skivorna Stronger och Breakaway är peppiga, nu ler jag åt The war is over.

Dagens skrivtips: Allt är värt det bara vi är ärliga mot varandra. Samla på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar