måndag 23 januari 2012

UBD - nu händer det!


Dellans mysiga cafébibliotek i Gustavsbergs hamn


Suveräna Porslinsmuseet i Gustavsbergs hamn


Stjärnsystrarna Elli och Lina




Entré- och cafédelen under UBD!

Mitt största projekt? I ett ögonblick av sysslolöshet kom den lokala bokhandlaren Patrik och jag på att vi måste ordna en Ungdomsbokens dag här på Värmdö.

Nu är det på gång, fast det är jag och min stjärnsyster Ellinor som fixar.
Fixar är ett underdriftsord av rang, det här är ett STORT projekt.
450 elever från 5-6 olika skolor som alla ska få en halvdag i supercool konferensmiljö.
Träffa framgångsrika ungdomsboksförfattare, Ungdomar.se, ungdomsgården Gurraberg, nätaktörer och digitala framtidsvisionärer kommer och pratar och äter bullar och minglar med kidsen.

Sa jag att det är för 8:or? Tonåringen & min gudson The Butcher Boy och deras gäng.
Ungar som av nån anledning håller på att tappa läsandet eller just har upptäckt det,
som vill läsa digitalt och skriver bokbloggar eller hänger i centrum och tycker att
livet är kasst slash fantastiskt och alla andra underbara ungar.

Hur jag har tid? Har jag inte. Men idag hade vi möte med Anders som visade oss Porslinsfabriken i Gurras hamn, åh vad vi hoppas att vi får vara där.

Massor av rå yta. Glädjetjut som ekar bland betongen. Snälla Dag Landvik som äger allt, sponsra oss!

Men sen behövde Elli och jag i ledningsgruppen glamour och tid för eftertanke, så det blev arbetslunch i Dellans fina nya bibliotek med utsikt över hela Farsta Slottsvik.
Vad kunde ha passat bättre?

Och vad pratade vi om då, Elli och jag? Sex såklart. Jag är en arbetsmyra but I'm still me:-)

PS. Ellinor är min stjärnsyster och snart ska jag skriva en artikel för Tara om oss.
Vi bodde i London precis samtidigt men träffades i en sandlåda i Gurrabergs hood.

2 kommentarer:

  1. Kanske blir nya Palatset?? Härligt initiativ och fina lokaler!

    SvaraRadera
  2. Visst är det, tack E! Tror att jag nöjer mig med tanken på Rom, som inte byggdes på en dag. Ett heldagsprojekt känns lagom.

    SvaraRadera