måndag 13 februari 2012

Teve i mitt arbetsrum


"En författarvardag, det vill vi filma. Vi hade 600 000 unika tittare i december."
Visst tänker jag där jag sitter naken i sängen och äter tårta. Och räknar mina grattis.
92 just nu och klockan är 12.15. Barnen tycker att jag är den fånigaste människan de har träffat.

Läser en tonårsbok om att dö om och om igen, bara det att man får en chans att göra det på nytt vis varje gång. Eller inte själva döendet men sista dagen. Inga regler.
Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver.

Jag skulle fastighetsdeklarera idag, det skulle jag förra veckan också men nu är det ju min födelsedag. Känner igen mig i boken. Jag har också gjort det här om och om igen.

- Ja, svarar jag på tevefrågan. Kommer jag att behöva bada bollhav och visa er uttagskvittot från min bankomat?

De kan komma när jag har gjort färdigt deklarationen, tänker jag. Om två veckor.

"Fint, då bränner vi ut till dig klockan 13 imorgon."

Vaaaa??? Nu tänker ni att jag ska tänka på städning. Eller på lunchen med Douglas Foley som jag har bokat om 3 ggr redan. Men vad tänker jag på?

Såklart rätt svar är mitt hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar