lördag 3 mars 2012

"... en slags Gossip Girl översatt till svenska förhållanden."


Har fått min första recension på Tro, hopp eller kärlek?
Från BTJ. Bibliotekstjänst. Viktig för mig, många lånar mina böcker på biblioteket.

Hur tar jag recensioner?
Jag får ont i magen.
Men Tonåringen sa att den här var suverän och underbaraste Ann på förlaget, som hanterar alla manus, sa samma sak.
Jag tror att Ann bara vidarebefordrar recensioner som är bra, annars sjunker författare genom golvet. Så är det bara.

Så vad stod det då?

Lina Forss är språkligt begåvad och den stora behållningen med boken är att med hjälp av hennes välformulerade beskrivningar få insyn i en värld som annars sällan skildras i ungdomsböcker. Enkelt beskrivet är böckerna en slags Gossip Girl översatt till svenska förhållanden.

Yiiiiiihaaaaaaa!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jaaa, det är det! Tack Åsa, hoppas att allt är jättejättebra med dig:-)

      Radera