söndag 18 mars 2012

Frivillig prostitution?


Det här är ett ämne som jag inte bör ta upp.
Ingen efterfrågan=inget utbud är den kapitalistiska lösningen på hur världen ska bli av med den ofrivilliga sexhandeln.
Anna Laestadius Larsson i SvD engagerar sig starkt. Jag gillar Annas krönikor.
Hon är en av de få människor som jag tror på lever som hon lär.

Franska filmen Elles handlar om det omdebatterade faktumet att förvånansvärt många fransyskor hellre säljer sex för att finansiera sina studier, än vänder hamburgare i nåt gatukök.
För vad är egentligen mest/minst förnedrande?
Och vad är det som avgör hur vi värderar jobb?

Filmen ska vara både galet sexig, eftertänksam, feministiskt analytisk, vacker och sann, även om sanningen inte är den som stavas studielån och mera vanliga extra-jobb.

Vad svårt det blev nu då. Jag tror att jag undrar så här:

Om man börjar sälja sin kropp på frivillig basis, kan man då med yttersta medvetenhet klara sig från att falla i självföraktsträsket och faktiskt bara göra det för pengarna?

Läs mer om vad Juliette Binoche tyckte om sin lesbiska studentkompis extraknäck!

Skrivtips: Var lagom sjuk ibland, så där febrig att viktigheter nervärderas till oväsentligheter och nätet blir en stor stor äng utan elstängsel där du kan rulla runt och vältra dig i sånt som berusar och berikar. Jag garanterar att det kommer att märkas på ditt skriv, när du är frisk. Och så får man goda smoothies av MellanM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar