lördag 28 april 2012

I kissed a girl

Kvinnorna på bilden har inte med texten att göra. Inte Ellinor iaf.


En kvinna kysste mig i torsdags. Tre gånger, fast hon mindes bara den sista
(lagom mängd bubbel, stor mängd WTFC).
Vi stod i en bar framför våra kompisar nånstans på Stureplan och hon skulle bara visa hur man gör.
"För jag kysser inte gifta män men gifta kvinnor."

Nu var det här kanske inte första gången jag gjorde det här, eller tänkte på det heller, men det är annan historia.
Minst 1 av 4 kvinnor har en queerläggning, men det här var ju bara några kyssar.
Eller som en av tonåringarna hemma svarat på frågan om vad han är: homo, hetero, vad?
"Spelar det nån roll?"
Nä. Just därför var min reaktion så skruvad.

Bakgrund: Talade för 200-300 tonåringar samma dag, om hur jag aldrig är rädd när jag skriver och mitt skrivande går ut på att låna ut mod men framförallt blottlägga det ibland:
fulaste,
ömkligaste,
skämmigaste,
kåtaste,
ondaste,
mest självupptaget oseriösa  - hos mig själv.
Hur ingenting får vara heligt i texten.

Hur jag lärt mig skita i vad pappa och brorsan och Kongomannen ska säga.
Bara barnen bryr jag mig lite om.

Och ändå stod jag där, under kyssarna, och tänkte att det här kan jag inte blogga om.

Så för att trycka ut hörnen ur min fyrkant berättade jag allt, igår hemma vid frukostbordet.

Tonåringarna reagerade inte. LillaH tyckte jag var vidrig och otrogen och skulle skriva hatbrev.
"Nej, du kanske inte behöver blogga om just det" sa Kongomannen.

Så nu gör jag det.
;-)

2 kommentarer: