torsdag 12 april 2012

Risky business


Jag har skrivit sms på motorvägen. I 110. Det var väldigt dumt gjort.
Och ändå gjorde jag det igen.
Men det var bara nån gång när jag var tvungen,
med Keishas Animal på stereon och takluckan öppen mot fullmånen.
Och jag var inte ens 22.
För när jag var 22 fanns det inga mobiler.
De kom nåt år senare.

Men att säga att det är ofarligt att tala i mobiler när man kör, eller iaf osynligt i statistiken, och en lag vore tandlös, det tror jag inte på.
För saken är att när man verkligen MÅSTE ringa när det går så där fort, eller borde koncentrera sig på hastigheten utanför t ex en skola, då är man nån annanstans.

Nånstans man helst vill vara. Eller slippa vara. Eller krångla sig ur. Eller hinna till.

Messa. Nä. Så faktiskt, en lag vore inte tandlös. Den skulle funka skitbra på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar