fredag 20 juli 2012

Tillrättaläggande: från strand till strand



Jag är från Djursholm
Ränderna går fan inte ur
Men:
Jag är flyktig
Jag är lättpåverkad
Jag byter stil som en dagslända


OCH, jag älskar slott likväl som koja
Ibland älskar jag kojor mer
För att jag älskar att resa ur tid och rum och sammanhang
Möta det jag inte kan
Ibland vila i det invanda

Sanning: Åhus är INTE Falsterbo. Åhus är fint och härligt och lite trashigt.
Falsterbo är rikt och vackert så in i helvete och rätt så snobbigt.

Så vad hände: Jag bytte stil på från ort till ort. Klädde mig mer marknadsanpassat.
Så mkt att hela släkten i Falsterbo drev med mig.

För skämtet är JÄMT på min bekostnad.
"Alltså Lina, du är jättefin och så i din vita Falsterbostass, eller du var, för nu har du pyttipanna över hela dig" garvade Kusse.

Älskade Åhusvänner, ni är bäst i världen. Alla människor är det.

Gissa stranden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar