tisdag 25 september 2012

Högsta vinsten!



Vad håller jag på med?
Betraktar Stockholm tror jag.

Det där paret som satt på bussen och skrattade åt något på mobilen.
Och den lilla bänken mellan husen vid Gärdets t-banestation där vuxna hänger.
Skitsnygga morsor som ska ut och springa, pensionärer som sparkar lite på stenar och garvar.
Blommorna som trotsar hösten.
Den ilsket vänliga damen på tåget som i hög välmening sa åt mig att akta aschlet.

Är jag en del av det här?
Ska jag snabbskriva ihop en novell till Umeås novellpristävling om att vara ny i sin gamla stad?
Skriva den på tåget till bokmässan eftersom jag berättat för tidningen Kupé om mitt tågskrivande?
Eller under själva mässan eftersom jag ändå helst vill stanna på rummet?

Japp, så var det dags igen. Flytta. Tre dar hit, några dit. Vart nu det är.
Och eftersom det är Madonna-season så går jag trallande med soundtrack i öronen.

Varsågoda!

Så kom jag hem till det här. Hjärta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar