torsdag 25 oktober 2012

Mördad, piskad, åtalad, avvisad. Orsak: BÖG



När jag var 20 bodde jag i London och var ihop med en kille från Uganda.
(Skitsnygg men det är en parentes och trivialt)

4 år gick, han flyttade hem, jag åkte dit, kollade läget, älskade landet, gjorde slut.
Så var jag i Uganda igen i julas.
Kollade lejon, blev grön i håret, träffade sköna människor, fantiserade om att flytta dit.
Tänkte helt ärligt att jag skulle kunna bo bra, skriva böcker, ha kompisar på besök, barn i schysst internationell skola, gå på gym på hotellet vi bodde på, okeyda, ha grönt hår. Inte värre än så.
Bidra till landets ekonomi genom min köpförmåga. 

Kaala Lawrence blev piskad i samma Uganda för att han är bög.
DN har en bild av ärret på hans rygg men länken är borttagen. QX däremot skriver mer.

Sverige har iaf avvisat honom, tillbaka till landet där den främste gayaktivisten mördades ifjol.

Och folk åtalas för att de homo.
Ärligt, jag menar hur då?

Nu vill jag inte bo där längre.
Dessutom snöar det här. Det är fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar