onsdag 7 november 2012

Min stjärnstatus, en andragradsekvation?


Igår, på matten när PQ-formeln fick det att hoppa framför ögonen, räknade jag ut framtiden.
Jag måste jobba och plugga dubbelt så mycket för att få ihop till x-lön, y-skatt, z-sociala avgifter och allt det andra.
Momsen va? Jag är ju med i den;)

Enkelt alltihopa, så fort bara matten är klar.
Att läsa och skriva sånt man fattar bara måste gå dubbelt så fort.

Så tänkte jag att Obama inte kan annat än vinna för då går världen itu, och imorse grät jag som bara den när det var gjort.

Sen gick jag runt Kvarnsjön och ringde skitviktiga peppande jobbsamtal så nu har jag 3 spår. 

Hem, sminka, fotografering för tidning, i havsruggen på stranden för att befästa min stjärnstatus.
Äh, skoja bara. Men det är kul nästan jämt.

Aftonbladet Söndag med mig och pappa på Fars Dag och nästa fredag är jag huvudförfattare på Metros boksida och imorgon måste jag städa för tidning som kommer hit och ska plåta.

Från skit till stjärna och vips tillbaka igen.

Men äsch. Ser ni att solen skiner idag?
Genom dammiga fönster förvisso men allt nog och emedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar