tisdag 5 mars 2013

Damrummet

Egentligen kan jag inte berätta nåt om idag.

Inte vad Lisen och jag gjorde efter fikat på Dellan.



Eller vad som gjorde att jag och barnmorskan som jag mötte la år till vila emellan oss. 

Inte vad Carin och jag skrattade åt så jag nästan kissade på mig på parkeringsplatsen och fick en gubbe att gå fram och tillbaka medan han blängde på oss.

Inte varför vi nästan grät i bilen hem men ändå inte behövde göra det. 

Inte varför det blev extrakul att käfta med Hinke när vi var vi mot honom.

Eller varför Martina och hennes Agnes och jag kom så otroligt nära när jag inte skulle börja snyfta åt det där med barn som tar sin basketboll och sina skitstora illaluktande skor och flyttar hemifrån.

Varför mina tårar bjöd in till nya fniss.

Eller vad Carola och jag och Lisen gapskrattade åt på grupp-sms för då tar nog min vänlige granne illa upp.

Eller varför just Camilla och Ingelas hälsotips fick mig att springa uppför den där backen.

Och Carolas fb-text: Beach 2013. 

Målbild.

Så svar till JerkaPerkaBrorsan: Jo, det svänger fort i hockey, men ännu snabbare i bandy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar