måndag 26 augusti 2013

- Men ni kan inte läsa Zlatanboken.



- Ni måste välja en riktig biografi. Inte Zlatanboken.

Det här är känsligt. Starboy har börjat gymnasiet, han gillar redan sin svenskafröken, jag gillar henne också eftersom jag gillar alla Starboy gillar.
Och bara så ni vet, hamnar han nånsin i fängelse kommer jag säga att han är oskyldig. 

Men iaf.
Zlatan är en av världens genom tiderna största atleter.
David Lagercrantz som har skrivit självbiografin är en höglitterär, bildad författare med finare pedigree inom den litterära världen än en avelshingst på Solvalla.

Och tekniskt sett är det väl inte en självbiografi eftersom DL fått göra orden till sina för att göra en bra bok av berättelserna.
Så går det ju till, spana bara in kontroversen med Bluffpiloten.
Utan ifrågasättanden runt struktur, ingen bok.

Och kanske kanske kanske var det bara det Fröken Svenska menade, att det skulle vara en riktig biografi min unge ska läsa.
Inte en självbiografi.

Annars blir jag fanimej sur.

1 kommentar:

  1. Hej Lina! Oumberlige Peter här, gift med Pockethexan. Äntligen har jag lite tid över att blogga runt en stund och eftersom jag nu "mingelpratat" med dig några gånger så känner jag att nu djävlar i min lilla låda måste jag läsa något du skrivit.

    Vad ska jag börja med, har du något förslag eller ska jag rent av vänta något år tills du skrivit något helt annat!

    Hoppas vi ses på bokmässan, ska se till att Lilla Frun håller sig nykter så får vi göra ett nytt intervjuförsök.....fast har jag läst något av dig tills dess så kan jag ju vara "stand in" för henne.
    Ha en fin Måndag och en skön vecka!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera