torsdag 22 augusti 2013

Stridbar



- Vi ska läsa deckare i skolan. Jag måste ha med mig en bok, säger KungMelo och gör några armhävningar på köksgolvet.
Ljuvliga fjortis.
- Du kan få en e-bok av mig. Listan av Robert Kviby verkar supercool.
Sit-ups.
- Vi måste ha med oss en riktig bok.

Så här:
Jag är författare.
Jag skriver e-böcker direkt för Mix Förlag.
Jag klimatnojar och vet att vi drar skitmycket energi med våra datorer, men om vi ändå gör det kan vi lika gärna läsa böckerna där också.
Och jag HATAR bakåtsträvande för-att som i uttalanden om hur man alltid har gjort.

Mina ungarna går på världens bästa elitskola, det är galet icke-Jante att säga det och väldigt få förunnat med en skola där ALLA står bakom åtgärdstrappan vid bråk och stök.
Där alla ungar från årskurs 7 får egna små sexiga datorer.
Där skolk inte förekommer.

Jag veeeeet, ta de strider man behöver och allt det här.
Men e-böcker, anyone, känns det inte rätt 2013 att ungarna får läsa såna?
Tom 2010 om inte Sverige var så segt med det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar