tisdag 1 oktober 2013

Tjurrusningens ultimata RUSH!



Centralbron i morgonskrud.
Fast jag tänker tydligen högt på mina pelargoner.
Har de frusit ihjäl där hemma?
 - Pelargoner för miljoner, nynnar mannen intill.

Sen berättar han om när han körde hem en Lamborghini från Italien.
Hur den marschar som bäst i 160-170, men att några snorungar i Golf låg och maxade och trängde sig in framför.
Att en Lamborghini fotväxlas, förstår jag, och hur bra det är mot irritation över brats.
Hur Lamborghinin axade utan att han vågade titta på hastighetsmätaren.
Och så hände det.
Golfen med barnungarna försvann långt bortom backspegeln.

Plötsligt klarnade höstluften.
RUSH!

En skitsnygg film om en mentalstörd sport med kvinnor i assnygga 70-talskläder med fantastiska urringningar. 

Mount Fuji i regn, Monza i regn, minnet av Ronnie Petterson.
Jag kan fortfarande recitera dikten i hans dödsannons som jag sparade i min pigtittare.

Allting bleknar, allting brister, 
livets smala tråd är skör
Den man håller av man mister
den man älskar mest den dör

För att citera en kompis på fb som handmatar mig med F1 research. Tack :)

"Läkaren Sid Watkins - det är till stor del hans förtjänst att det inte längre är en gladiatorsport. Och absolut, en playboy gör sig bättre levande."





5 kommentarer:

  1. Jag har varit på två race, Monaco och Budapest.Det är en speciell upplevelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow Åsa, har du? Berätta! Kongomannen var i Monaco, han var helt tagen av hela grejen. Dansade med Prinsessan Victoria, drank drink med Shaquil o'Neal. Hela stan dånade.

      Radera
    2. Wow Åsa, har du? Berätta! Kongomannen var i Monaco, han var helt tagen av hela grejen. Dansade med Prinsessan Victoria, drank drink med Shaquil o'Neal. Hela stan dånade.

      Radera
  2. Har en lärare som följer Formell 1. Han spelar dessutom två instrument, är rankad som en av Världens 50 bästa programmerare (och med hästlängder som Sveriges bästa), är magister i fysik och älskar poesi. Har aldrig sett ett Formell 1 race, men det låter som något ambitiösa, upptagna människor sysslar med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pontus, tänkte på dig igår! Googlade mattefilmer åt mina ungar, letade fram boken, med primtal. Hur mår du hur går det vad händer vad gör du? Svara inte här om du inte vill, svara bara om du vill, Lina Forss om du vill inboxa mig på fb, ser dig där. Jäklar vad coolt med din lärare, älskar att höra det. Smarta sköna människor :)

      Radera