fredag 15 januari 2016

A true English treat.



Jag har förlorat ett Frikort. Det låter förringande, förnedrande, försmädligt - I know. Men jag älskade honom, Truly Madly Deeply. När filmen kom med Alan Rickman som spöket som vägrade gå över till Andra Sidan betydde den världen för mig (Svengelska, I know, men I had my formation years there, vet ni ju). En guilty pleasure, en skamkudde att gömma min mörkaste hemlighet i när mamma hade dött. Den om att inte kunna släppa taget. Den om att ha kvar henne här hos mig. Den om att låta henne leva kvar i min värld.

- Han var ju ingen riktig trollkarl, sa Hillis nyss när jag tvingade att se på den här videon.
- Jo. Han var magisk.

Och i Love Actually. Så jävla galet sexig. Anytime Mr Rickman, anytime. In my dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar